Wat is de overeenkomst tussen de cup met de grote oren van de Championsleague en de Fifa wereldbeker? Beiden verbleken bij de Adfocup. Want ja, dat voetballers kunnen voetballen, dat is niet uitzonderlijk, dat is logisch.

Maar kunnen deze duurbetaalde atleten ook websites bouwen, reclamecampagnes bedenken, apps ontwikkelen, data minen, content filmen, een User Experience Designen, een marketingstrategie ontwikkelen? Nou, daar hoeven we verder geen woorden aan vuil te maken.

Maar dan even andersom: hoe zit dat met het heren en damesteam van The Valley? Indrukwekkend! De grootste talenten in de communicatiewereld blijken óók nog eens een heel aardig potje voetbal in de voeten te hebben. Waarachtige dubbeltalenten. Stuk voor stuk. Ze scoren niet alleen met mooie merkbelevingen voor hun klanten, maar ook met ballen in het doel van de verbijsterd omkijkende tegenstander.

Ze vormen niet alleen uiterst effectieve scrum teams, ook de driehoekjes op het veld lijken het resultaat van sublieme software. Ze doen niet alleen mooie dingen met data, dat wordt wel bewezen door dat percentage balbezit en die verbluffende voetbalstatistieken. Creatief? Dat zijn ze net zo goed op het veld als achter een MacBookPro. En de defensie?

Hun retentie systeem is waterdicht, daar komt niemand doorheen. De focus van de elftallen blijft voortdurend op de winnende strategie. 
Natuurlijk, of de talenten van The Valley hun voetbaldroom waar gaan maken, dat valt nog te bezien. De bal is rond enzovoorts. Maar de vooruitzichten zijn uitmuntend. Zowel óp, als buiten het veld.